0

Heja Sverige!

Sverige - Brasilien 0-0

Igår stängde SL ner den gröna linjen från Farsta strand till Gullmarsplan. Jag som kommer från landet, kollade i busstidtabellen, såg att resan skulle ta 20 min, och planerade min tid därefter. Och vad händer? Jo, resan tar inte 20 min, den tar 40 min. Och jag åkte den snabba bussen. Så ja, jag kom försent till jobbet.

Onsdag. Idag. Går ännu lite tidigare hemifrån än jag gjorde dagen innan. Står och väntar på bussen, som ska gå var femte min. Jo, jag kom försent. Bussen går inte var femte minut. Satt på bussen och läste i tidningen om hur smidigt det hade gått första dagen. Enligt alla jag pratat med gick det INTE smidigt första dagen. Och tydligen inte andra heller.

Jo men när vi testade detta så var det sååå smidigt. Det var iof den 24 decembet, utan snö, med tre passagerare och 5 bilar ute på vägen, men ändå. Hata SL.

Sverige - Brasilien 0-0