2

BMI

Idag har jag varit jättekulturell. Jag har nämligen varit på en utställning! Andy Warhol på Moderna Museét. Och jag tror nästan att jag är lite halvkulturell långt där inne, jag tycker nämligen att det var asroligt. Och intressant., fast det finns endel rätt sjuka grejer alltså. Men det fanns många målningar som jag skulle kunna tänka mig att ha hemma på väggen faktiskt. Men ändå, då var det massa Debbie Harry överallt och då fick jag denna låt på hjärnan, så nu har jag sjungit på den hela dagen. Störigt.

Oh Denis doo-be-do

I'm in love with you, Denis doo-be-do

I'm in love with you, Denis doo-be-do

I'm in love with you


Denis Denis, oh with your eyes so blue

Denis Denis, I've got a crush on you

Denis Denis, I'm so in love with you


Oh when we walk it always feels so nice

And when we talk it seems like paradise

Denis Denis I'm so in love with you

Och ikväll är det MF igen! Stackars Carlotte Perelli som måste vara undernärd eftersom hon hade så lågt BMI. Först tyckte jag inte att det verkade så farligt, det stod ju i AB att hon hade storlek 36 och det är ju ganska normalt. Men sen räknade jag ut mitt BMI och jag är tydligen på gränsen till Överviktig (???!) Sorry, kan låta lite ego men jag är fan inte överviktig. Jag är inte assmal, men fet? NEJ. Så då måste man alltså vara skitliten om man är underviktig och förresten måste hela BMI-skalan vara helt åt helvete. Jag är inte tjock. Ledsen. SÅ är det bara. Och det är inte för att jag tycker själv att jag är perfa, för det tycker jag inte (jag är tjej.) men om jag är tjock, hur mår då de som är lite större än mig, men som fortfarande är små, när de får fram att de är överviktiga enligt BMI, som ju ändå är ett välkänt och ok sätt att mäta. Jag fattar inte. Är jag korkad kanske?

1 Kristin:

Du är fin! Den som uppfann BMI-skalan kan gå & hänga sig. Jag har tex sjukt kraftig benstomme men det är inget som man får räkna med i BMI-testet!!

2 Blondie:

Denis Denis, avec tes yeux si bleux
Denis Denis, moi j'ai flashe a nous deux
Denis Denis, un grand baiser d'eternite

Denis Denis, je suis si folle de toi
Denis Denis, oh embrasse-moi ce soir
Denis Denis, un grand baiser d'eternite