2

Ekonomiångest

Jag har verkligen alltid varit spara och min syster har alltid varit slösa. När jag hade sparat mina tjugolappar för att köpa någonting fint så kom alltid min syster och stal en tia eller två när hon skulle köpa godis. Vet inte om jag bara var kass på att gömma mina grejer eller om hon verkligen är synsk men,

Igår skulle jag köpa tågbiljetter till helgen, som alla helger, och då gick inte köpet igenom. Jag blev sur och förbannade Sj:s nya sajt och tyckte att det var skitdåligt att det inte funkade när den var sprillans ny. Men, sen på kvällen så gick jag in på mitt konto och blev helt chockad. Jag hade 13,20:- kvar på kontot. Denna månad. Och det är den 13:e idag! Inte bra. Jag har aldrig någonsin fått slut på pengar. Jag brukar ta det lugnt när jag märker att jag bara har 2000:- kvar på kontot och inte shoppa/göra mer. Hade tydligen inte fått riktigt lika mycket i lön som jag trodde, och hade fler utgifter än jag trodde, försäkringar och annat tråkigt viktigt.

Antar alltså att man kan säga att vi numera är två slösa i familjen, fast iof så har detta totalt skrämmt livet ur mig, och jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv som när jag ringde till min mamma och bad att få låna lite pengar tills jag får lön, så jag kommer nog leva på nudlar hela nästa månad och inte köpa en enda pinal.

Jag älskar mitt jobb. Men jag hatar att jag inte får några cash eller nån cred. tillbaka. Jag kommer snart vara tvungen att söka nytt, eller flytta tillbaka till Lidköping enbart pga pengabrist. Och då kommer det inte bli lätt för G.
1 Kristin:

Nej, inte flytta från Sthlm nu :)

2 j:

naaaw, tänk på att jeansen var billiga hihi. miss you!