0

London Calling

Nu har det äntligen hänt, har varit i staden som jag längtat efter att åka till såååå länge. Men, det var sjukt dyrt. Får åka dit igen när jag är lite tätare. Men vi var äverallt. Bodde på fint hotell. Underbart.

Schema i London

Fredag
Dags att vakna, 03:00.
03:30 dags att åka till flygplatsen.
Planet lyfter 06:40
Framme senare.
Checka in.
Upptäcker att Circle Line är avstängd 1 och 2 sep.
Guidad tur via hörlurar på Buckingham Palace. Grymt stort och maffigt. Coolt att se. Alla Guider hade fula capér på sig. Haha
Gick Gick Gick
Tittade på Big Ben, Westminister Abbey och Houses of Parliament.
Sneglade lite mot Trafalgar square.
Tog foto med röd telebooth.
Åkte det skitstora London Eye. Ashögt. Och jag svimmade inte! Tjoohoo. Man såg över hela London!
Towern som jag trodde var skitlitet, men det var asstort.
Tower Bridge såg märktig ut.
Åkte hem till hotellet, badade, drack champange och åt jordgubbar.
Sen gick vi runt vid Bayswater där vi bodde och spanade, och åt mat. På ett Marockansktställe. där det var inte så gott och snålt med mat. Men det var trevligt.

Lördag
Upptäckte att  restaurangen Edvard Perssons Kalle på Spången låg bredvid vårt hotell, hotellpersonalen varnade oss dock för denna restaurang.
Åkte underground och mindade the gap till Baker street och tog kort med Sherlock Holmes.
Var på Madame Taussads och hånglade med vaxkändisar.
Var på Camden Market och kollade in allt freaky. Drack färskpressad juice av olika grejer.
Sen var vi på Harrods och jag kollade på väskor och plånböcker och Gustav  höll på att krevera.
Picadilly circus var vi vid sen, det var lovely, var vid West End och köpte musikalbiljett för sen på kvällen såg vi
Chicago och det var grymt! Han som spelade advokaten var en av killarna i Blue, ni vet det där pojkbandet som hade en hit för hundra år sen. I alla fall så var det en tjej som var helt exalterad så fort han var på scen..
Sen åkte vi till Baywater och åt italienskt. Och sen sov vi.

Söndagen
Gick vi runt i Kensington Gardens och såg Princess Dianas Memorial Plaground
Och sen gick vi genom Hyde Park och Speakers Corner och hörde folk stå och skrika.
Efter det var det tyvärr dags att åka hem
23:00 kröp jag ner i min säng i Stockholm, alldeles ensam utan min man.